23 april 2016

Trubadurafton med quiz och allsång på Kornet

Foto: Roger Carlsson
Hyresgästföreningen hade bett mig komma och sjunga på fritidslokalen Kornet på Markörgatan.
Det började lite försiktigt klockan 19.00, men det droppade in mer människor efter ett tag.
Efter första set så körde vi igång en schlagerquiz där det till slut blev ett ensamt vinnarlag.
En trevlig kväll där goda grannar umgås och sjunger allsång
Det blev även utrymme för dans, både barn och vuxna hoppade upp.
Jag spelade till 23.00 med några korta pauser.
Några av sångerna under kvällen:
Sex fot under marken
Sakta lägger båten ut
Kärlek på svenska
Molly Malone
Whisky in the jar
Make way for Molly Maguires
Wild rover
Black velvet band
Brevet från kolonien
Rötter
Oh Carol
Diana
Tusen bitar
Till min kära
Juanita
En kväll i juni
Kvinde min
Ta mig till havet
Apans sång
Den kaxiga myran
Lasse och Marie
Blå tårar

Inga kommentarer: