07 december 2016

SPF äter julbord på Bowlingrestaurangen

Jag underhöll för ca: 40 pensionärer från SPF som samlades för samvaro och julmat i bowlingrestaurangen.
I pausen blev jag inbjuden att sitta ner och äta med publiken, mycket trevligt att samtala en stund och få smaka på det fina julbordet som Bowlingrestaurangen dukat upp.
Jag spelade två pass. Det första enbart julsånger och det andra blandade visor och valser av svenska trubadurer.
Jag sjöng följande julsånger:
Stilla natt
En stjärna lyser så klart
Bjällerklang
Nu ha vi ljus, här i vårt hus
Jul, jul, strålande jul
White christmas/Jag drömmer om en jul hemma
Nej, se det snöar
Tre pepparkaksgubbar
Nu tändas tusen juleljus
Mössens julafton
Hej tomtegubbar, slå i glasen
Julen är här
Feliz navidad
Midnatt råder
Rudolf med röda mulen
Andra passet:
Dansen på Sunnanö
Vi ska gå hand i hand
Rosa på bal
Båtlåt
Sjösala vals
Turistens klagan
Sång till friheten
Ta mig till havet
En kväll i juni
Sommarvisa från Västervik (Egen)
Brännö brygga
Svarte Rudolf

Inga kommentarer: