20 december 2016

Knalle Jul och jag på Gertrudsgården

Foto: Erik Ström
Jag blev inbjuden av Erik Ström att komma till Gertrudsgården för att sjunga julsånger och även lite allsång. Erik hade dukat upp fint med både kaffe och tårta i ett samlingsrum.
Jag tippar att det var ca: 25 boende som kom för att lyssna och fika.
Det blev en riktigt trevlig stund där nästan alla sjöng med.
Jag gick dock bet på ett önskemål, Sjömansjul på Hawaii har jag inte på repertoaren. Jag fick lov att säga att jag ska bättra mig till nästa jul.
Sånger jag framförde:
Stilla natt
Feliz navidad
Bjällerklang
White christmas/Jag drömmer om en jul hemma
Nu tändas tusen juleljus
Mössens julafton
Julen är här
Midnatt råder
Knalle Juls vals
Rudolf med röda mulen
Båtlåt
Sommarvisa från Västervik
Vatten och eld, måne och sol
I natt jag drömde

Inga kommentarer: