27 maj 2017

Coola visor på Västerviks Anstalt

Jag har spelat på 7 spelningar idag. Det börjar nu bli tradition att spela på Västerviks anstalt en gång om året. Jag gillar att spela där, jag gillar den fina kontakten man får med de intagna. De är väldigt välkomnande och lyssnar aktivt.
Jag har fått höra flera berättelser om hur livet ser ut när man är inlåst, det är inte så jäkla lätt...
Det blev väldigt blandad kompott idag, visor, schlagers, 50, 60-talsmusk och irländskt. Jag har ju även en del låtar om trasiga människor som är lite vemodiga. De funkar riktigt bra på anstalten. Jag blev så glad över det.
När jag spelade Lasse och Marie, sa en kille att det var som om jag sjöng om honom och hans tjej. Han visade bilder på sin fästmö, han saknade henne.
Ett urval av visor och låtar som framfördes:
Fyra årstider
Alla fyllons ängel
Lasse och Marie
Blus till Fatumeh
Rötter
Whisky in the jar
Kvinde min
Bara om älskade väntar

Inga kommentarer: