01 maj 2017

Socialdemokraterna firar första maj

Jag hade äran att underhålla och sköta ljudet åt Socialdemokraterna under årets förstamajfirande.
Gunnar Jansson var presentatör och sjöng tillsammans med Krister Örnfjäder och Lena Segerberg Internationalen.

Talarna i år var Björn von Sydow, Laila Naraghi och Emma Svensson som bl.a. uppmärksammade att det var 100 år sen hungersupproret var i Västervik..
Gunnebo Musikkår förstärkte med musik.
Jag underhöll mellan talarna och avslutade. Jag Framförde följande sånger: Medan bomberna faller av Björn Afzelius , Blues till Fatumeh av Cornelis Vreeswijk, Lasse och Marie av mig själv och som avslutning Var är alla blommorna, en egen översättning av Pete Seegers Where have all the flowers gone.
Jag var även ljudtekniker, vilket nu inte var så komplicerat, men jag var ändå orolig att talen inte skulle gå ut ordentligt. Jag kopplade in en Rode kondensatormikrofon och den var utmärkt till talarna.


Inga kommentarer: