06 juni 2015

Alla fyllons ängel på Västerviks anstalt

Jag har genomfört 7 spelningar idag, spelat 3,5 timmar. Det är andra gången jag spelar på Västerviks anstalt. Jag gillar att spela där, jag gillar den fina kontakten man får med de intagna. De är väldigt välkomnande och lyssnar aktivt.
Jag har fått höra flera berättelser om hur livet ser ut när man är inlåst, det är inte så jäkla lätt...
Jag valde att spela i princip bara eget material i år och det gick kanon. Jag har ju en del låtar om trasiga människor som är lite vemodiga. De funkar riktigt bra på anstalten. Jag blev så glad över det.
När jag spelade Lasse och Marie blev en kvinnlig kriminalvårdare uppbjuden av en intern och det blev till stor förtjusning en väl utförd dansuppvisning. Mycket snyggt av de båda att bjuda på sig själva.
Ett urval av visor och låtar som framfördes:
Sång till Bibbi
Alla fyllons ängel
Ljug för mig
Lasse och Marie
Blåa tårar
Sent i November
Helt utan skäl
Rumlarens väg
Trasiga skor
Kvinde min
Bara om älskade väntar

Inga kommentarer: