27 juni 2015

Premiär på trubadurafton på Restaurang Östra Skälö

Det var premiär på trubadurafton på Restaurang Östra Skälö och jag hade nöjet att spela för väldigt mycket folk. Förra året var det inomhus, men i år var det vackert väder och jag satt på terrassen. Rusmin och Sabina har verkligen fått snurr på restaurangen. Folk kommer med cyklar, bilar och båtar för att äta och dricka gott. Service är snabb och vänlig, maten är fräsch och välsmakande. Jag åt en pizza som påminner väldigt mycket om pizzorna i Italien eller Kroatien, inte så feta och med färska champinjoner.
Jag började spela 18:15 och slutade 22:30 med tre korta pauser, avslutade med ett Carl Michael Bellman-pass. I princip blev det nästan bara svenska visor, när spellistan tog slut fyllde jag på med sånger jag för ögonblicket kände för.
Roland och Kerstin Larsson, Lennart Ljunggren, Mats Molin och Lotta och jag delade bord den här trevliga kvällen. Tack för gott sällskap och för att ni kom.
Roland filmade ett klipp som jag lägger här.

En del av de visor jag framförde:
Helgdagskväll i timmerkojan
Sjösala Vals
Cecilia Lind
Fritiof i Arcadien
En kväll i Juni
Rötter
Jungman Jansson
Öppna landskap
Trasiga skor
Maj på Malö
Bara om min älskade väntar
Den kaxiga myran
Sakta lägger båten ut från land
Ta mig till havet
Visa vid vindens ängar
Sommarkort
Letter to Hermione

Fredmans epistel n:o 2 Nå skrufva Fiolen
Fredmans epistel n:o 23 Ack, du min moder, säj vem dig sände
Fredmans epistel n:o 31 Se Movitz, vi står du och gråter
Fredmans epistel n:o 35 Bröderna fara väl vilse ibland
Fredmans epistel n:o 41 Mollberg satt i paulun
Fredmans epistel n:o 48 Solen glimmar blank och trind
Fredmans epistel n:o 52 Movitz, mitt hjerta blöder
Fredmans sång n:o 21 Så lunkar vi så småningom
Fredmans Sång n:o 35 Gubben Noak

Vatten och eld (Egen)
Lasse och Marie (Egen)
Sång till Bibbi (Egen)
Blå tårar (Egen)
Sent i november (Egen)




Inga kommentarer: